Wersja mobilna witryny ProfessionalCare24

Jak rozmawiać z seniorem?

Pomoc w opiece to nie jedyne wyzwanie opiekunka osoby starszej. Konieczne jest też dbanie o kondycje psychiczna i komfort, które polegają głownie na rozmowie, słuchaniu i zainteresowaniu problemami podopiecznego. Umiejętność takich rozmów to spore wyzwanie. Nie tylko wymagające opanowania, cierpliwości. Zwykle młodsze pokolenie, zajęte własnymi sprawami, żyjące w ciągłym biegu, z innymi poglądami na wszelkie kwestie nie potrafią wsłuchać się w to, co ma do powiedzenia starsza osoba. Sam telefon czy szybka wizyta niestety nie wystarczają. Liczy się też, a może przede wszystkim, jakość kontaktów. Wystarczy zastosować jednak kilka podpowiedzi, o których poniżej, by jakość rozmowy nabrała znaczenia.

 

Czas na rozmowy i zrozumienie

Aby osoba starsza nie czuła się dla bliskich ciężarem warto poświęcić jej czas i nauczyć się wsłuchiwać w jej potrzeby. W prowadzonych, zwykle z rodzicami w podeszłym wieku, rozmowach nie warto ograniczać się wyłącznie do tematu pracy i życia codziennego. Należy podkreślać w takich rozmowach, że jesteśmy otwarci na potrzeby i nie jest to dla nas problemem. Osoba starsza nabierze pewności, że może liczyć na nasza pomoc w każdej sytuacji. Warto rozmawiać z seniorem o ewentualnych dolegliwościach, pomagać w organizacji wizyt lekarskich czy badań w razie potrzeby. Wówczas poczuje, że jest dla nas ważny.

Bardzo duże znaczenie ma też umiejętność słuchania i zaprzestanie pouczania. Osoby starsze miewają problemy z formułowaniem myśli. Zniecierpliwienie w takich momentach słuchacza powodować może poczucie utraty godności seniora, a przecież tego nie chcemy. Dajmy więc możliwość wypowiedzenia tego, co chce senior bez przerywania, poprawiania i komentowania uchybień. Nawet jeśli historia jest dla nas nieinteresująca. Nie można negować też toku rozumowania seniora. Można delikatnie wypytywać o szczegóły, doradzić ale w taki sposób, by osoba w podeszłym wieku miała poczucie tego, że decyduje samodzielnie.

 

Sztuka negocjacji i argumentacji w dialogu z seniorem wymaga ogromnej wiedzy  i doświadczenia, warto jednak próbować. Im częściej będziemy rozmawiać, tym lepiej dla stanu psychicznego seniora.

REKRUTACJA 24/7

534 934 134

APLIKUJ TERAZ

Przed zaznaczeniem jakiejkolwiek zgody zapoznaj z informacjami podanymi tutaj - pokaż tekst pouczenia.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci informacji o moim wzroście, wadze, informacji czy jestem osobą paląca czy niepalącą przez Współadministrtorów Danych Osobowych: Professional Care 24 dla potrzeb niezbędnych do realizacji przyszłych procesów rekrutacji, w tym przesyłania mi ofert pracy przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e- mail, numeru telefonu, informacji o moich kwalifikacjach, doświadczeniu zawodowym, znajomości języka niemieckiego, daty urodzenia przez Współadministrtorów Danych Osobowych: Professional Care 24 dla potrzeb niezbędnych do realizacji przyszłych procesów rekrutacji, w tym przesyłania mi ofert pracy przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych podanych w przesłanej wiadomości przez Współadministratorów Danych Osobowych: Professional Care 24 w celach przysłania informacji o charakterze marketingowym, pochodzących od Współadministratorów Danych Osobowych, zgodnie z ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204) przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Pozostałe dane niezbędne do stworzenia profilu kandydata pobierzemy podczas rozmowy telefonicznej

* pola wymagane
Nie znasz języka a masz
doświadczenie?
zobacz kursy języka niemieckiego
Znasz język Niemiecki a nie masz
doświadczenia?
zobacz kursy dla opiekunek

Pouczenie:

  • Współadministratorami Danych Osobowych są:
    1. Professional Care 24 sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Graniczna 9/1b, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000520777, NIP 9562308104, REGON 341610929,
    2. Professional Care 24 sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Szosa Chełmińska 145a/19, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000625361, NIP 9562317882, REGON 364431608,
    3. Professional Care sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Graniczna 9/1b, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000618403, NIP 9562317534, REGON 364458381,
    4. Professional Home Care 24 sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Graniczna 9/1b, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000618403, NIP 9562317534, REGON 364458381,
  • Z Współadministratorami Danych Osobowych może się Pani skontaktować pisząc na adres: 87-100 Toruń, ul. Graniczna 9/1b
  • Z inspektorem danych osobowych wyznaczonym przez Współadministratorów Danych Osobowych może się Pani/Pan skontaktować pisząc na adres: 87-100 Toruń, ul. Graniczna 9/1b, dzwoniąc na numer telefonu 56 471 41 04 lub korzystając z poczty elektronicznej: kadry@professionalcare24.pl
  • Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie wyrażonej zgody, w celu realizacji przyszłych procesów rekrutacyjnych [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO].
  • Jeżeli wyraziła Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane również w tym celu [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO].
  • W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych na potrzeby przyszłych rekrutacji lub na cele marketingowe będą one przechowywane przez okres nieokreślony a w przypadku wycofania zgody do momentu złożenia oświadczenia w tym przedmiocie, z zastrzeżeniem, że zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi wyłącznie w zakresie, w jakim nastąpiło wycofanie zgody (tj. w zakresie poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych – przyszłe rekrutacje lub marketing usług).
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. lub powszechnie obowiązujących przepisów.
  • Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach dopasowania posiadanych kwalifikacji do proponowanej Pani/Panu oferty pracy oraz poprzez elektroniczne metody rekrutacji.
  • W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przyszłych rekrutacji Pani/Pana dane osobowe mogą być również powierzone do przetwarzania podmiotom powiązanym ze Współadministratorami lub podmiotom, którym dane przekazywane są na zasadzie powierzenia o ile jest to konieczne dla prawidłowego zrealizowania procesu rekrutacji (np. klientom poszukującym opiekuna lub naszym partnerom którzy współpracują z Professional Care 24 przy obsłudze klientów mających zapotrzebowanie na usługi opieki).
  • Wyrażenie każdej ze zgód jest w pełni dobrowolne i nie jest wymogiem ustawowym, ani też umownym jednak brak wyrażenia pierwszej z nich uniemożliwia nam rozpoczęcie rekrutacji.