Wersja mobilna witryny ProfessionalCare24

Rozmowa z koordynatorem

Rozmowa z koordynatorem - jak się do niej przygotować?

Nasi koordynatorzy na terenie Niemiec przed przedstawieniem profilu opiekunki klientowi z chęcią dzwonią do kandydatek, aby krótko porozmawiać z nimi w języku niemieckimi.

Celem rozmowy jest sprawdzenie podanej przez opiekunkę znajomości języka oraz posiadanych umiejętności i doświadczenia niezbędnego w danym miejscu pracy. Jest to więc w pewnym sensie kolejny etap rekrutacji.

Oto kilka praktycznych porad, dzięki którym rozmowa z koordynatorem nie będzie dla Ciebie stresująca i ułatwi Ci zdobycie pracy.

W skrócie

  • Rozmowa ma być swobodna.
  • Szczerze odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora.
  • Jeśli czegoś nie zrozumiesz, nie wstydź się poprosić o powtórzenie.
  • Nie twórz na siłę rozbudowanych zdań.
  • Unikaj postawy roszczeniowej.
  • Rozmawiaj z koordynatorem tak, jak z agencją w Polsce.
  • Udowodnij, że jesteś w stanie wywiązać się z obowiązków.
  • Opowiedz, czym się zajmowałaś/eś lub z jakimi chorobami miałaś/eś do czynienia.
  • Powiedz coś o sobie.

Wykaż się chęcią do pracy, zaangażowaniem i odpowiednią motywacją

Przede wszystkim rozmowa z koordynatorem ma być swobodna. W jej trakcie zwróć uwagę na swoją postawę. Nawet jeśli bardzo się stresujesz, warto zachować pozytywne nastawienie. Rozmowa powinna być też merytoryczna. Kandydat lub kandydatka muszą wykazać się chęcią do pracy, zaangażowaniem i optymizmem. W tym celu warto być miłym i uprzejmym. Unikaj zdawkowych odpowiedzi, stosuj zwroty grzecznościowe i pokaż swojemu rozmówcy, że ta rozmowa jest dla Ciebie naprawdę ważna.

W trakcie rozmowy trzeba się też wykazać odpowiednią motywacją. Jest to szczególnie ważne, gdy pojawiają się problemy techniczne lub słabo słyszysz swojego rozmówcę. Wówczas zachowaj spokój i nie rezygnuj z rozmowy z powodu przejściowych kłopotów. Twoja cierpliwość i determinacja na pewno zostaną docenione przez koordynatora i korzystnie wpłyną na ostateczną ocenę.

Odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora

Rozmowa z koordynatorem może być dla Ciebie stresująca. Mimo to postaraj się zachować spokój i pełne skupienie. Podczas rozmowy odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora i nie zmieniaj tematu. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je pod koniec rozmowy. Pamiętaj też, aby nie przerywać koordynatorowi w połowie zdania i zadbaj o to, aby w trakcie rozmowy nic Cię nie rozpraszało.

Jeśli czegoś nie zrozumiesz, nie wstydź się poprosić o powtórzenie

Ta zasada jest dosyć oczywista, jednak w stresie łatwo o niej zapomnieć. Jeśli nie rozumiesz jednego słowa lub całej konstrukcji zdania, poproś koordynatora o powtórzenie pytania. Taka prośba nie jest odbierana jako coś złego. Wręcz przeciwnie, pokazuje Twoje zaangażowanie w rozmowę i świadczy o wysokim poziomie motywacji.

Rozmawiaj tak, jak potrafisz i używaj zwrotów, które znasz

Koordynator będzie chciał sprawdzić, jaki jest Twój poziom znajomości języka niemieckiego. Nie oznacza to jednak, że nie możesz używać prostych komunikatów i sformułowań. W trakcie rozmowy najważniejsze jest zwięzłe i poprawne odpowiadanie na pytania. Nie musisz konstruować bardzo skomplikowanych zdań i stosować wyszukanych epitetów. Zamiast tego używaj zwrotów, które znasz i wiesz, że dobrze je wymawiasz. Komunikatywność jest bardzo ważna w pracy opiekuna osoby starszej. Dlatego postaraj się formułować swoje myśli w sposób jasny i zrozumiały dla koordynatora.

Unikaj postawy roszczeniowej, szczególnie na początku rozmowy

Nie ma nic złego w posiadaniu jasno sprecyzowanych oczekiwań w stosunku do warunków pracy. Jednak pamiętaj, że postawa roszczeniowa nie jest mile widziana. Dlatego najlepiej będzie, jeśli wspomnisz o swoich oczekiwaniach pod koniec rozmowy w sposób subtelny i nienachalny. 

Rozmawiaj z koordynatorami tak jak z agencją w Polsce

Praca z osobami starszymi to duża odpowiedzialność. Opiekunka powinna być osobą, na której można polegać. Dlatego podczas rozmowy z koordynatorem zadbaj o spójność informacji. Częste zmienianie zdania lub podawanie informacji, które się wzajemnie wykluczają, może zadziałać na Twoją niekorzyść.

Udowodnij, że masz kwalifikacje i doświadczenie

Koordynator będzie chciał sprawdzić, czy będziesz w stanie dobrze zająć się podopiecznym. W trakcie rozmowy może zadawać Ci wiele pytanie o Twoje doświadczenie w opiece i dotychczas pełnione obowiązki. Jest to niepowtarzalna szansa, aby opowiedzieć o swoim doświadczeniu i przekonać koordynatora, że świetnie nadajesz się do pełnienia tej funkcji.

Koordynator może Cię też zapytać o to, jak zachowasz się w określonej sytuacji. Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie, cierpliwie i szczerze odpowiadaj na wszystkie pytania. W trakcie rozmowy nie staraj się za bardzo wybielać, ale też unikaj przedstawiania siebie w złym świetle.

Opowiedz o swoich poprzednich miejscach pracy

Dla wielu rodzin bardzo ważne jest, aby opiekun miał doświadczenie w zajmowaniu się osobą chorującą na konkretne schorzenia. Podczas rozmowy z koordynatorem opowiedz o wszystkich przypadkach, z jakimi miałaś/miałeś do czynienia w swojej pracy zawodowej lub w życiu prywatnym. Koordynator może też chcieć wiedzieć, jak kandydat na opiekuna poradził sobie w różnych trudnych sytuacjach.

Nie bój się opowiadać o swoich doświadczeniach. Przedstaw siebie jako osobę profesjonalną, zaradną i godną zaufania, która w razie potrzeby, wie, do kogo zgłosić się po pomoc.

Przedstaw swoje cechy charakteru i powiedz, jak one pomagają Ci w pracy

Opiekun osoby starszej powinien mieć predyspozycje psychiczne do wykonywania tego zawodu. Dlatego koordynator na pewno zapyta o Twoje cechy charakteru, które mogą być przydatne w pracy. Warto już wcześniej przygotować sobie listę takich cech wraz z krótkim uzasadnieniem. Nie zapomnij też o podaniu konkretnych przykładów, aby pokazać, jak dana cecha pomogła Ci w wywiązaniu się z obowiązków.

Wspomnij, czym się interesujesz i jakie masz pasje

Pytanie o zainteresowania pada niemal na każdej rozmowie rekrutacyjnej. Jest to dobra okazja, aby opowiedzieć więcej o sobie i przedstawić siebie w dobrym świetle. Jeśli masz pasje, które mogą być przydatne w pracy opiekuna, koniecznie o nich wspomnij! W ten sposób zwiększysz swoje szanse na otrzymanie atrakcyjnej propozycji zatrudnienia.

Chcesz pracować w opiece? W takim razie zdobywaj wiedzę!

PRACA OPIEKA NIEMCY

tel. 534 934 134

APLIKUJ TERAZ

Przed zaznaczeniem jakiejkolwiek zgody zapoznaj z informacjami podanymi tutaj - pokaż tekst pouczenia.

Wyrażam zgodę̨ na przetwarzanie przez spółki Professional Care 24 sp. z o.o. sp.k., Professional Care 24 sp. z o.o., Professional Care sp. z o.o., Professional Home Care 24 sp. z o.o. moich danych osobowych podanych przeze mnie do celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez wymienione spółki przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych podanych w przesłanej wiadomości przez Współadministratorów Danych Osobowych: Professional Care 24 w celach przysłania informacji o charakterze marketingowym, pochodzących od Współadministratorów Danych Osobowych, zgodnie z ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204) przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Pozostałe dane niezbędne do stworzenia profilu kandydata pobierzemy podczas rozmowy telefonicznej

* pola wymagane
Nie znasz języka a masz
doświadczenie?
zobacz kursy języka niemieckiego
Znasz język Niemiecki a nie masz
doświadczenia?
zobacz kursy dla opiekunek

INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).


ZWROTY, KTÓRE SĄ DLA CIEBIE WAŻNE:

  • Współadministratorzy – zwani w dalszej części informacji Professional Care 24, czyli spółki wchodzące w skład grupy podmiotów zajmujących się rekrutacją i zatrudnianiem zleceniobiorców i pozyskiwaniem Klientów i Podopiecznych wspólnie ustalające cele i sposoby przetwarzania danych osobowych tj.
    1. Professional Care sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000618403, NIP 956-231-75-34, REGON 364458381,
    2. Professional Care sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000520777, NIP 956-230-81-04, REGON 341610929,
    3. Professional Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000625361, NIP 956-231-78-82, REGON 364431608,
    4. Professional Home Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000735063, NIP 956-233-60-23, REGON 380432512.
  • Klient – osoba fizyczna, która zgłasza się w celu wyszukania dla Podopiecznego podmiotu świadczącego usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym;
  • Podopieczny – osoba fizyczna wymagająca wsparcia i pomocy w codziennym funkcjonowaniu na rzecz, której są lub miałyby być świadczone usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym.
  • Kontrahent – podmiot, z którym Spółka lub Współadministratorzy zawarli odrębne umowy i z którym współpracują w celu realizacji kontraktów z Klientami lub Podopiecznymi lub na rzecz którego świadczą usługi.

WSPÓŁADMINISTRATORZY I DANE KONTAKTOWE:

Twoimi danymi osobowymi administrują ww. współadministratorzy którzy prowadzą działalność zmierzającą do pozyskania współpracowników, tworzenia baz kandydatów, pozyskiwania klientów, strona: www.professionalcare24.pl. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adresy siedziby Współadministratorów, przez podaną stronę internetową, a także poprzez kontakt z inspektorem danych osobowych. Możesz skontaktować́ się̨ z inspektorem Współadministratorów ds. ochrony danych osobowych pisząc na adres pocztowy: ul. Graniczna 9/1B, 87-100 Toruń lub adres elektroniczny: rodo@professionalcare24.pl. Możesz też skorzystać́ z numeru telefonu: 56 471 41 04


PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I CELE PRZETWARZANIA:

Obecnie w naszej bazie posiadasz status KANDYDATA, któremu możemy zaoferować współpracę (ofertę pracy) polegającą na świadczeniu usług opieki domowej oraz pomocy w gospodarstwie domowym oraz świadczenia usług marketingowo rekrutacyjnych (infomacyjno-rekrutacyjnych).


Twoje dane osobowe w czasie posiadania przez Ciebie statusu kandydata przetwarzamy na podstawie Twojej zgody, której udzieliłeś nam dobrowolnie. Mogłeś wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach przyszłych rekrutacji lub w celach marketingowych. Pamiętaj, że masz prawo do ich wycofania w każdym momencie. Aby wycofać zgodę możesz skontaktować się z nami na adresy podane powyżej (można tego dokonać zarówno w formie pisemnej, jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej). Byłoby ułatwieniem dla nas gdybyś w tytule e-maila napisał „WYCOFANIE ZGODY” choć nie jest to obowiązkowe. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność́ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


Prosimy abyś w informacji o wycofaniu zgody wskazał, czy cofasz wszystkie zgody czy tylko niektóre z nich. Jeżeli nie podasz nam tej informacji, a nie uda nam się z Tobą skontaktować przyjmiemy, że cofasz wszystkie udzielone zgody.


Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt w celach marketingowych przetwarzamy tylko i wyłącznie dane umożliwiające nam kontakt z Tobą (imię, nazwisko, telefon, e-mail).


Jeżeli natomiast wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach przyszłych rekrutacji na Twoim koncie kandydata przetwarzamy dane osobowe, które są nam niezbędne, aby zaproponować Tobie współpracę, a także w zakresie usług opieki i pomocy w gospodarstwie domowym wybrać osobę, na rzecz której mógłbyś/abyś świadczyć usługi opieki (Podopiecznego). Są to następujące dane osobowe:


  • dotyczące Twojego imienia, nazwiska, miejscu zamieszkania, numeru telefonu, poczty elektronicznej – dane te wykorzystywane są do kontaktu z Tobą i przedkładania Tobie ofert świadczenia usług dla nas;
  • obywatelstwo – informacja ta pozwala nam określić, czy mamy dodatkowe obowiązki prawne związane z Twoim zatrudnieniem oraz czy możemy legalnie oddelegować Ciebie do świadczenia usług za granicą;
  • data urodzenia, waga, wzrost – informacje te pozwalają nam zaproponować Tobie ofertę świadczenia usług u Podopiecznego z zachowaniem bezpieczeństwa zarówno Twojego, jak i osoby Podopiecznej (proponując ofertę objęcia opieki nad Podopiecznym dopasowujemy Podopiecznego pod kątem Twoich możliwości dlatego, że usługi opieki mogą wiązać się z wysiłkiem fizycznym);
  • informacja o tym, czy jesteś osobą palącą czy niepalącą – jest to dla nas istotna informacja z uwagi na fakt, że w okresach wykonywania usług w Niemczech będziesz zamieszkiwać z Podopiecznym. Z jednej strony pozwala nam ona zapewnić Tobie optymalne warunki przebywania w miejscu świadczenia usług, a z drugiej nie narazić na jakiekolwiek szkody Podopiecznego.
  • doświadczenie zawodowe, preferencje do świadczenia usług, wykształcenie, posiadanie prawa jazdy, opis Twojej osoby – są to szeroko rozumiane informacje o Twoim doświadczeniu które pozwalają nam dopasować odpowiedniego Podopiecznego do Twoich umiejętności i preferencji oraz dotychczasowego doświadczenia.


Bez względu na uzyskaną zgodę Twoje dane osobowe możemy przetwarzać:

  • w celu wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa np. obowiązków statystycznych lub sprawozdawczych, kontroli uprawnionych urzędów [art 6 ust. 1 lit. c) RODO]
  • gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora np. w celu dochodzenia roszczeń [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO].

KOMU MOŻEMY POWIERZYĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą na zasadzie powierzenia przekazywane innym podmiotom, w szczególności Kontrahentom, Klientom i Podopiecznym np. w celu realizacji znalezienia Podopiecznego. W przypadku takiego powierzenia dane przekazywane są na podstawie odrębnej umowy o powierzenie danych osobowych zawartej pomiędzy Współadministratorami, a Kontrahentem, Klientem lub Podopiecznym. Jednocześnie informujemy, że treść tych danych zostanie zminimalizowana, a w przypadkach, gdy jest możliwe zanonimizowana (nie przekazujemy Podopiecznemu np. informacji o Twojej wadze czy Twoim wzroście pozostawiając je wyłącznie na potrzeby dopasowania miejsca świadczenia usług do Twoich możliwości tak aby spełnić prany wymóg zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków świadczenia usług). Na zasadzie powierzenia danych osobowych Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom powiązanym ze Spółką kapitałowo lub osobowo o ile istnieje do tego podstawa prawna.


Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej bez odrębnej zgody.


JAKIE MASZ PRAWA?

Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda również prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W każdym przypadku zarówno, jeżeli chodzi o dane przetwarzane na mocy RODO, jak i Twojej zgody masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO. Zachęcamy jednak do uprzedniego skontaktowania się ze Współadministratorami celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.


JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów a w przypadku wycofania zgody do momentu złożenia oświadczenia w tym przedmiocie, z zastrzeżeniem, że zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi wyłącznie w zakresie, w jakim nastąpiło wycofanie zgody (tj. w zakresie poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych – (rekrutacja lub marketing usług) i że nie istnieje inna podstawa do przetwarzania Twoich danych osobowych.


Jeżeli dane osobowe będziemy przetwarzać w celach wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora dane osobowe przetwarzamy odpowiednio do momentu ustania tych obowiązków lub wygaśnięcia roszczeń.


WSPÓŁADMINISTRATORZY PROFESSIONAL CARE 24


UWAGA: Jeżeli jakiekolwiek informacje zawarte w niniejszym dokumencie

są dla Ciebie niejasne pozostajemy do Twojej dyspozycji

pod numerem telefonu: 56 471 41 04 e-mail: rodo@professionalcare24.pl