Wersja mobilna witryny ProfessionalCare24

Jak radzić sobie ze stresem w pracy opiekunki?

Stres towarzyszy niemal każdej pracy, a opiekunki i opiekunowie w Niemczech nie są pod tym względem wyjątkiem. Opieka nad seniorami to zajęcie wymagające i obciążające. Lekceważenie pierwszych oznak stresu może prowadzić do psychicznego i fizycznego wyczerpania oraz wypalenia zawodowego. Dlatego to takie ważne, żeby kontrolować swój sposób myślenia i zachowania. W tym artykule podpowiadamy, jak wygrać walkę ze stresem i dbać o siebie.

Co wywołuje stres w pracy opiekunki?

Pewien poziom stresu w pracy opiekuna osób starszych jest nieunikniony. To wymagające zajęcie, które rozbudza całą gamę emocji i często wymaga podejmowania trudnych decyzji. Na dodatek, opiekunki w Niemczech wykonują swój zawód z dala od rodziny. Źródłem stresu mogą być:

  • nowe miejsce, zwyczaje, język i kultura;

  • praca za granicą i związana z tym samotność;

  • poczucie odpowiedzialności za drugą osobę;

  • emocje związane z pogarszającym się stanem zdrowia seniora.

Postępujący stres i negatywne emocje mogą doprowadzić do powstania zespołu stresu opiekuna, w skrócie CSS (z ang. caregiver stress syndrome), a w dalszej kolejności do chorób układu krążenia oraz wyczerpania psychicznego i emocjonalnego.

Jeśli podejmujesz pracę jako opiekunka osób starszych, nie lekceważ czynników, które wywołują stres. W tym artykule wyjaśniamy, jak objawia się zespół stresu opiekuna i jak poradzić sobie z nadmiernym napięciem w pracy.

Jak rozpoznać zespół stresu opiekuna?

Przyczyną CSS jest długotrwała opieka nad osobami starszymi. Każdy, kto przez dłuższy czas opiekował się chorym lub niepełnosprawnym członkiem rodziny wie, że to ciężka i fizycznie wyczerpująca praca. Opiekunki osób starszych w Niemczech niekiedy zauważają u siebie poniższe oznaki problemu:

  • ogromny smutek, który pojawia się niespodziewanie;

  • poczucie głębokiego żalu i beznadziei;

  • apatia;

  • zamknięcie się w sobie i poczucie osamotnienia;

  • złość i irytacja na sytuację, której nie da się zmienić, najczęściej chorobę seniora;

  • stany lękowe;

  • nadwrażliwość.

U zestresowanych osób pracujących w opiece mogą pojawić się także symptomy somatyczne. Należą do nich bóle głowy, bóle pleców i kończyn oraz uczucie ciągłego zmęczenia. Na szczęście opisywany zespół rozwija się stopniowo, a nie z dnia na dzień. Z tego powodu już teraz przeczytaj, jak poradzić sobie ze stresem w opiece.

Panuj nad sposobem myślenia, żeby radzić sobie ze stresem

W opiece ważny jest odpowiedni sposób myślenia. Postaraj się nabrać dystansu do codziennej pracy. Jako opiekunka, pamiętaj:

  • Nie jesteś niezniszczalna. W trudnych sytuacjach to normalne, że się stresujesz, a Twój pracodawca nie może wymagać od Ciebie czegoś, co nie leży w zakresie Twoich obowiązków. Chociaż masz prawo do negatywnych uczuć, nie myl ich z agresją, która wyłącznie szkodzi Tobie i innym.

  • Masz prawo popełniać błędy. Chociaż bardzo się starasz, zdobywasz się na wysiłki i poświęcenia, niektórych pomyłek nie unikniesz - to ludzka rzecz;

  • Wierz w siebie i swoje umiejętności. Masz doświadczenie w tym zawodzie, a w razie poważnych problemów możesz otrzymać od nas wsparcie.

  • Nie wszystko zależy od Ciebie. Na przykład nie możesz sprawić, że Twój podopieczny nagle wyzdrowieje. Zaakceptuj jego stan i fakt, że Twoja pomoc jest cenna, ale ma swoje granice.

  • Masz prawo do własnego życia i nie pozwalaj, by na Twoje prywatne sprawy wpływały problemy seniora.

Działaj, żeby pokonać stres w pracy opiekunki osób starszych

Praca dla opiekunek wymaga nie tylko odpowiedniego sposobu myślenia, ale również określonych działań. Poniżej znajdziesz sprawdzone sposoby na wygranie boju z narastającym napięciem w czasie opieki nad starszymi osobami.

  • W stresujących sytuacjach korzystaj z tzw. reduktorów napięcia. Zanim zareagujesz zbyt gwałtownie, weź głęboki wdech i w myślach policz do dziesięciu. Daj sobie chwilę na ochłonięcie.

  • Zdobywaj wiedzę o chorobie podopiecznego oraz profesjonalnej opiece. Im więcej wiesz, tym skuteczniej działasz i radzisz sobie z symptomami stresu opiekunki.

  • Mów o swoich emocjach i samopoczuciu, ale uważaj, aby za trudności nie obwiniać osoby chorej, siebie ani innych.

  • Nie wahaj się prosić o pomoc. Możesz pytać o radę specjalistów. Opiekunki wybierające oferty pracy w naszej agencji, mają dostęp do fachowego telefonu wsparcia, dzięki czemu dobrze sobie radzą ze stresem.

  • Staraj się każdego dnia funkcjonować według z góry określonego harmonogramu. Dobre zorganizowanie w pracy w opiece pozwoli Ci codziennie planować odrobinę czasu dla siebie, żeby się odprężyć.

  • Poświęcaj sobie należytą uwagę. Jeśli to możliwe, raz w tygodniu znajdź czas na relaks. Swój czas wolny wykorzystaj tak, jak lubisz. Niektóre współpracujące z nami panie wolą aktywnie spędzać czas, inne szydełkują, oglądają ulubione seriale lub zaszywają się gdzieś z filiżanką kawy, żeby poczytać.

  • Nie izoluj się od ludzi. Nawet jeśli czujesz się bardzo zestresowana, zamykanie się w sobie nie pomoże. Utrzymuj regularne kontakty z rodziną i przyjaciółmi przez telefon lub internet. Może uda Ci się poznać nowe osoby w miejscu wykonywania zlecenia i od czasu do czasu z nimi spotykać.

  • Zadbaj o zdrowy, odprężający sen. Niedobór snu to prosta droga do rozdrażnienia i problemów w pracy. Dlatego regeneruj swoje siły. Dobrze przespana noc jest jednym ze skutecznych sposobów na stres w pracy.

  • Planuj aktywność fizyczną. Prosta codzienna gimnastyka lub spacer, zamiast jazdy autobusem, mogą zdziałać cuda! Umiarkowany wysiłek fizyczny pomaga rozładować napięcie i zrelaksować się po ciężkim dniu w opiece.

  • Nie zaniedbuj swojego zdrowia. Jeśli sama masz problemy ze zdrowiem, nie przerywaj kuracji na czas pracy w Niemczech. Dalej przyjmuj przepisane leki i staraj się trzymać zaleceń specjalisty. Dzięki temu unikniesz frustracji i będziesz efektywnie pracować.

Pracuj w opiece w Niemczech z nami i opanuj stres

Jeśli szukasz pracy jako opiekunka, przejrzyj oferty dostępne na naszej stronie. Bardzo cenimy wszystkich, którzy wysilają się w tej niełatwej branży i zapewniamy im niezbędne wsparcie. Współpracujące z nami opiekunki dobrze radzą sobie z napięciem i stresem. Dołącz do nas i pracuj z najlepszymi!

____________

Opieka nad osobami starszymi może zapewniać wysokie zarobki i być źródłem zawodowej satysfakcji. Z drugiej strony, pomaganie Seniorom wymaga zaangażowania, cierpliwości, a niekiedy nawet fachowej wiedzy. Właśnie dlatego przygotowaliśmy wyjątkową pomoc dla opiekunek - telefon wsparcia, który umożliwia uzyskanie bezpłatnej, profesjonalnej porady.

Każda opiekunka Professional Care 24 ma pełny dostęp do telefonu wsparcia. Zawsze, gdy mierzy się z trudnym problemem, może liczyć na fachowe wsparcie merytoryczne oraz psychologiczne.

Więcej informacji:

https://professionalcare24.pl/dok/telefon-wsparcia

 

 

 

PRACA OPIEKA NIEMCY

tel. 534 934 134

APLIKUJ TERAZ

Przed zaznaczeniem jakiejkolwiek zgody zapoznaj z informacjami podanymi tutaj - pokaż tekst pouczenia.

Wyrażam zgodę̨ na przetwarzanie przez spółki Professional Care 24 sp. z o.o. sp.k., Professional Care 24 sp. z o.o., Professional Care sp. z o.o., Professional Home Care 24 sp. z o.o. moich danych osobowych podanych przeze mnie do celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez wymienione spółki przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych podanych w przesłanej wiadomości przez Współadministratorów Danych Osobowych: Professional Care 24 w celach przysłania informacji o charakterze marketingowym, pochodzących od Współadministratorów Danych Osobowych, zgodnie z ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204) przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Pozostałe dane niezbędne do stworzenia profilu kandydata pobierzemy podczas rozmowy telefonicznej

* pola wymagane
Nie znasz języka a masz
doświadczenie?
zobacz kursy języka niemieckiego
Znasz język Niemiecki a nie masz
doświadczenia?
zobacz kursy dla opiekunek

INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).


ZWROTY, KTÓRE SĄ DLA CIEBIE WAŻNE:

  • Współadministratorzy – zwani w dalszej części informacji Professional Care 24, czyli spółki wchodzące w skład grupy podmiotów zajmujących się rekrutacją i zatrudnianiem zleceniobiorców i pozyskiwaniem Klientów i Podopiecznych wspólnie ustalające cele i sposoby przetwarzania danych osobowych tj.
    1. Professional Care sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000618403, NIP 956-231-75-34, REGON 364458381,
    2. Professional Care sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000520777, NIP 956-230-81-04, REGON 341610929,
    3. Professional Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000625361, NIP 956-231-78-82, REGON 364431608,
    4. Professional Home Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000735063, NIP 956-233-60-23, REGON 380432512.
  • Klient – osoba fizyczna, która zgłasza się w celu wyszukania dla Podopiecznego podmiotu świadczącego usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym;
  • Podopieczny – osoba fizyczna wymagająca wsparcia i pomocy w codziennym funkcjonowaniu na rzecz, której są lub miałyby być świadczone usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym.
  • Kontrahent – podmiot, z którym Spółka lub Współadministratorzy zawarli odrębne umowy i z którym współpracują w celu realizacji kontraktów z Klientami lub Podopiecznymi lub na rzecz którego świadczą usługi.

WSPÓŁADMINISTRATORZY I DANE KONTAKTOWE:

Twoimi danymi osobowymi administrują ww. współadministratorzy którzy prowadzą działalność zmierzającą do pozyskania współpracowników, tworzenia baz kandydatów, pozyskiwania klientów, strona: www.professionalcare24.pl. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adresy siedziby Współadministratorów, przez podaną stronę internetową, a także poprzez kontakt z inspektorem danych osobowych. Możesz skontaktować́ się̨ z inspektorem Współadministratorów ds. ochrony danych osobowych pisząc na adres pocztowy: ul. Graniczna 9/1B, 87-100 Toruń lub adres elektroniczny: rodo@professionalcare24.pl. Możesz też skorzystać́ z numeru telefonu: 56 471 41 04


PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I CELE PRZETWARZANIA:

Obecnie w naszej bazie posiadasz status KANDYDATA, któremu możemy zaoferować współpracę (ofertę pracy) polegającą na świadczeniu usług opieki domowej oraz pomocy w gospodarstwie domowym oraz świadczenia usług marketingowo rekrutacyjnych (infomacyjno-rekrutacyjnych).


Twoje dane osobowe w czasie posiadania przez Ciebie statusu kandydata przetwarzamy na podstawie Twojej zgody, której udzieliłeś nam dobrowolnie. Mogłeś wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach przyszłych rekrutacji lub w celach marketingowych. Pamiętaj, że masz prawo do ich wycofania w każdym momencie. Aby wycofać zgodę możesz skontaktować się z nami na adresy podane powyżej (można tego dokonać zarówno w formie pisemnej, jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej). Byłoby ułatwieniem dla nas gdybyś w tytule e-maila napisał „WYCOFANIE ZGODY” choć nie jest to obowiązkowe. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność́ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


Prosimy abyś w informacji o wycofaniu zgody wskazał, czy cofasz wszystkie zgody czy tylko niektóre z nich. Jeżeli nie podasz nam tej informacji, a nie uda nam się z Tobą skontaktować przyjmiemy, że cofasz wszystkie udzielone zgody.


Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt w celach marketingowych przetwarzamy tylko i wyłącznie dane umożliwiające nam kontakt z Tobą (imię, nazwisko, telefon, e-mail).


Jeżeli natomiast wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach przyszłych rekrutacji na Twoim koncie kandydata przetwarzamy dane osobowe, które są nam niezbędne, aby zaproponować Tobie współpracę, a także w zakresie usług opieki i pomocy w gospodarstwie domowym wybrać osobę, na rzecz której mógłbyś/abyś świadczyć usługi opieki (Podopiecznego). Są to następujące dane osobowe:


  • dotyczące Twojego imienia, nazwiska, miejscu zamieszkania, numeru telefonu, poczty elektronicznej – dane te wykorzystywane są do kontaktu z Tobą i przedkładania Tobie ofert świadczenia usług dla nas;
  • obywatelstwo – informacja ta pozwala nam określić, czy mamy dodatkowe obowiązki prawne związane z Twoim zatrudnieniem oraz czy możemy legalnie oddelegować Ciebie do świadczenia usług za granicą;
  • data urodzenia, waga, wzrost – informacje te pozwalają nam zaproponować Tobie ofertę świadczenia usług u Podopiecznego z zachowaniem bezpieczeństwa zarówno Twojego, jak i osoby Podopiecznej (proponując ofertę objęcia opieki nad Podopiecznym dopasowujemy Podopiecznego pod kątem Twoich możliwości dlatego, że usługi opieki mogą wiązać się z wysiłkiem fizycznym);
  • informacja o tym, czy jesteś osobą palącą czy niepalącą – jest to dla nas istotna informacja z uwagi na fakt, że w okresach wykonywania usług w Niemczech będziesz zamieszkiwać z Podopiecznym. Z jednej strony pozwala nam ona zapewnić Tobie optymalne warunki przebywania w miejscu świadczenia usług, a z drugiej nie narazić na jakiekolwiek szkody Podopiecznego.
  • doświadczenie zawodowe, preferencje do świadczenia usług, wykształcenie, posiadanie prawa jazdy, opis Twojej osoby – są to szeroko rozumiane informacje o Twoim doświadczeniu które pozwalają nam dopasować odpowiedniego Podopiecznego do Twoich umiejętności i preferencji oraz dotychczasowego doświadczenia.


Bez względu na uzyskaną zgodę Twoje dane osobowe możemy przetwarzać:

  • w celu wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa np. obowiązków statystycznych lub sprawozdawczych, kontroli uprawnionych urzędów [art 6 ust. 1 lit. c) RODO]
  • gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora np. w celu dochodzenia roszczeń [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO].

KOMU MOŻEMY POWIERZYĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą na zasadzie powierzenia przekazywane innym podmiotom, w szczególności Kontrahentom, Klientom i Podopiecznym np. w celu realizacji znalezienia Podopiecznego. W przypadku takiego powierzenia dane przekazywane są na podstawie odrębnej umowy o powierzenie danych osobowych zawartej pomiędzy Współadministratorami, a Kontrahentem, Klientem lub Podopiecznym. Jednocześnie informujemy, że treść tych danych zostanie zminimalizowana, a w przypadkach, gdy jest możliwe zanonimizowana (nie przekazujemy Podopiecznemu np. informacji o Twojej wadze czy Twoim wzroście pozostawiając je wyłącznie na potrzeby dopasowania miejsca świadczenia usług do Twoich możliwości tak aby spełnić prany wymóg zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków świadczenia usług). Na zasadzie powierzenia danych osobowych Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom powiązanym ze Spółką kapitałowo lub osobowo o ile istnieje do tego podstawa prawna.


Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej bez odrębnej zgody.


JAKIE MASZ PRAWA?

Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda również prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W każdym przypadku zarówno, jeżeli chodzi o dane przetwarzane na mocy RODO, jak i Twojej zgody masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO. Zachęcamy jednak do uprzedniego skontaktowania się ze Współadministratorami celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.


JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów a w przypadku wycofania zgody do momentu złożenia oświadczenia w tym przedmiocie, z zastrzeżeniem, że zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi wyłącznie w zakresie, w jakim nastąpiło wycofanie zgody (tj. w zakresie poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych – (rekrutacja lub marketing usług) i że nie istnieje inna podstawa do przetwarzania Twoich danych osobowych.


Jeżeli dane osobowe będziemy przetwarzać w celach wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora dane osobowe przetwarzamy odpowiednio do momentu ustania tych obowiązków lub wygaśnięcia roszczeń.


WSPÓŁADMINISTRATORZY PROFESSIONAL CARE 24


UWAGA: Jeżeli jakiekolwiek informacje zawarte w niniejszym dokumencie

są dla Ciebie niejasne pozostajemy do Twojej dyspozycji

pod numerem telefonu: 56 471 41 04 e-mail: rodo@professionalcare24.pl