2021-05-07
Nowość! Telefoniczne wsparcie dla opiekunek
Drodzy Państwo! Z przyjemnością informujemy o rozpoczęciu nowego programu wsparcia dla opiekunek/opiekunów zatrudnionych w Professional Care 24.
Od czerwca uruchamiamy specjalny telefon wsparcia, w którym będzie można uzyskać fachową pomoc.
W każdy wtorek w godzinach 15:00 - 18:00 do Państwa dyspozycji będzie psycholog, a w każdy czwartek w godzinach 15:00 - 18:00 opiekunka z wieloletnim doświadczeniem pracy przy Seniorach w DPS. Zachęcamy wszystkie nasze opiekunki i opiekunów do częstego korzystania z tej darmowej, merytorycznej pomocy. Mamy nadzieję, że pomoże to Państwu zaradzić różnym codziennym problemom, które pojawiają się na zleceniach.
Na jaki numer telefonu dzwonić?
Specjalny numer telefonu przeznaczony na telefon wsparcia został przekazany wszystkim opiekunom/opiekunkom Professional Care 24 drogą SMS.
Kto będzie udzielał telefonicznego wsparcia?
Pierwsza grupa to osoby z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie opiekunki osób starszych, potrafiący w umiejętny sposób udzielić praktycznych wskazówek (kierowniczka działu opiekuńczego z DPS + doświadczone opiekunki). Z tymi osobami będzie można porozmawiać w każdy czwartek. Druga grupa osób to psycholodzy posiadający obraz sytuacji i doświadczenie związane z branżą opieki (obaj psycholodzy są zatrudnieni w stacjonarnych placówkach opiekuńczych). Z tymi osobami będzie można porozmawiać w każdy wtorek.
Jak często miałaby być dostępna infolinia z poradami?
Wszystko zależy od Państwa poziomu zainteresowania/zapotrzebowania. Na początek ruszamy z dostępnością w jednym dniu tygodnia przez 3h – wsparcie opiekuńcze – oraz w jednym dniu tygodnia przez 3 h – wsparcie psychologa. W razie potrzeby oraz wg. możliwości specjalistów możemy zwiększyć lub zmniejszyć ten czas.
W jakich godzinach będzie aktywna infolinia?
Eksperci będą do Państwa dyspozycji w godzinach 15:00 - 18:00. Takie godziny zostały ustalone na podstawie wyników ankiety wysłanej do Państwa na maila.
Jakie porady będzie można uzyskać?
Zadaniem specjalistów z zakresu opieki będzie udzielanie praktycznych porad dot. zadań wykonywanych na zleceniach u klientów. Np. umiejętne zachowanie się z pacjentem demencyjnym, wsparcie z zakresu podstawowych czynności z pacjentem (karmienie, przebieranie, mycie, przygotowywanie posiłków), aktywizacja seniora, zapobieganie odleżyn itp. Jeśli chodzi o wsparcie psychologa główne cele to: komunikacja z Seniorami, prawidłowe podejście do różnych jednostek chorobowych np. demencja, alzheimer. Metody na radzenie sobie ze stresem w pracy lub ze stresem związanym z rozłąką z rodziną/samotnością. Metody na odnajdywanie radości, satysfakcji z wykonywanego zawodu opiekuna osób starszych.