Wersja mobilna witryny ProfessionalCare24

Jak się przygotować na pierwszy wyjazd do pracy jako opiekunka osób starszych?

Opiekunka spędza czas z seniorem

Pierwsze dni w nowej pracy zawsze są wyjątkowo stresujące. Nie inaczej jest w przypadku opiekunek osób starszych w Niemczech. Dlatego mamy dla Ciebie kompleksowy poradnik, z którego dowiesz się, jak przygotować się do pierwszego zagranicznego wyjazdu w charakterze opiekunki osób starszych. Zapraszamy do lektury!

Znajdź dobrą ofertę pracy

Pierwszy wyjazd do pracy do Niemiec będzie udany, jeśli znajdziesz naprawdę dobrą ofertę. Bezpieczną opcją jest współpraca z renomowaną agencją, która specjalizuje się w całodobowej opiece domowej. To najlepszy kierunek, jeśli zależy Ci na stabilnym i legalnym zatrudnieniu. Nasza firma Professional Care 24 jest na rynku już od 2013 roku i wciąż publikujemy nowe oferty pracy.

W Twoim imieniu zajmiemy się wszystkimi formalnościami. Ustalimy wysokość wynagrodzenia, system premiowania, liczbę dni pracy i inne szczegóły. Zadbamy o terminowe odprowadzenie składek ZUS (emerytalnych i zdrowotnych), złożenie druku A1 i uzyskamy dla Ciebie ubezpieczenie na podstawie europejskiej karty eKUZ. Jednym słowem — z nami nie utoniesz w dokumentach.

Na co zwracać uwagę, czytając oferty?

Przeglądając oferty pracy dla opiekunek w Niemczech, dokładnie sprawdź wszystkie informacje. Dowiedz się więcej o podopiecznym, miejscu wykonywania zlecenia, zakresie obowiązków i wysokości wynagrodzenia. Co dokładnie powinnaś wiedzieć? Postaraj się znaleźć odpowiedzi na poniższe pytania:

Senior:

  • Ile ma lat i jaki jest jego stan zdrowia?
  • W jakim stopniu jest samodzielny?
  • Czy wymaga wsparcia przy wstawaniu, ubieraniu się, korzystaniu z toalety i codziennej higienie?

Miejsce pracy:

  • W jakiej części Niemiec będę mieszkać?
  • Czy będę mieć zapewnioną prywatność w swoim pokoju?
  • Jakie jest wyposażenie — czy mogę liczyć na internet, telewizor lub własną łazienkę?

Współpraca z agencją:

  • Co dokładnie należy do obowiązków opiekunki i za co będę odpowiadać?
  • W jakim stopniu muszę znać język niemiecki?
  • Jak długi jest kontrakt?
  • Ile zarobię?

Dobre agencje proponują przejrzyste oferty i pełną legalność zatrudnienia, także dla początkujących. Jeśli masz wątpliwości lub chcesz się dowiedzieć więcej na temat konkretnego podopiecznego, skontaktuj się z naszym koordynatorem rekrutacji.

Przygotowanie do wyjazdu – dlaczego jest takie ważne?

Praca opiekunki osób starszych w Niemczech niesie ze sobą wiele wyzwań. Na miejscu zderzysz się z inną kulturą i odmiennym podejściem do wielu codziennych spraw. Każda rodzina ma swoje rytuały i ustalony rytm dnia. Sprawy nie ułatwia bariera językowa oraz trema, jaką możesz odczuwać przed spotkaniem z podopiecznym i jego rodziną.

Najlepsze, co możesz dla siebie zrobić, to dobrze przygotować się na wyjazd. Gdy będziesz przygotowana, niewiele rzeczy i sytuacji będzie w stanie Cię zaskoczyć. W Professional Care 24 dbamy o to, aby każda opiekunka wiedziała dokładnie, dokąd jedzie i co będzie należało do jej obowiązków. Uruchomiliśmy nawet innowacyjny program, Indywidualny Plan Opieki (IPO), który wspiera opiekunki w czasie wyjazdu na nową sztelę. 

Czy wiesz, że...? W Professional Care 24 szczególną troską otaczamy panów i panie, którzy wyjeżdżają z nami po raz pierwszy. Wiemy, jakie to ważne, aby dobrze zaaklimatyzować się w nowym otoczeniu.

Współpracując z nami, otrzymasz bardzo dokładny opis stanu zdrowia podopiecznego i jasno sprecyzowany zakres obowiązków. Nasi pracownicy krok po kroku przeprowadzą Cię przez wszystkie formalności. 

Dodatkowo będziesz mieć cały czas kontakt z koordynatorem, który służy radą i pomaga rozwiązywać różne problemy. Nasze opiekunki mogą też korzystać z telefonu wsparcia, gdzie porad udzielają: doświadczona opiekunka i psycholog.

Jednak profesjonalne wsparcie to nie wszystko. Nie mniej ważne będzie odpowiednie przygotowanie się do wyjazdu. Na jakie warunki możesz liczyć na miejscu? Pamiętaj, że większość rodzin gwarantuje komfortowe zakwaterowanie

Rzeczy, o które zwykle nie trzeba się martwić to: łóżko, szafa na ubrania, pościel, sztućce, naczynia i środki czystości. Warto podkreślić również, że niemieckie rodziny są bardzo ciepłe i otwarte. Bliscy chętnie pokażą Ci dom i wytłumaczą, na czym dokładnie będą polegały Twoje obowiązki oraz z jakich sprzętów możesz korzystać.

Co należy do obowiązków opiekunki osób starszych w Niemczech?

Obowiązki opiekunki będą w dużej mierze uzależnione od stanu zdrowia podopiecznego i oczekiwań rodziny. Jednak najczęściej zadaniem takiej osoby, jest pomaganie seniorowi w wykonywaniu codziennych czynności i zapewnianie mu towarzystwa. Dokładny zakres czynności zawsze jest opisany w umowie, którą podpisujesz przed wyjazdem z kraju. Typowe zajęcia opiekuna to:

  • pomoc w codziennych czynnościach i dbaniu o higienę,
  • podawanie leków w wyznaczonych porach,
  • robienie zakupów i prowadzenie domu podopiecznego,
  • gotowanie i podawanie posiłków.

Opiekunka na spacerze z seniorem

Na zdjęciu: Dotrzymywanie towarzystwa seniorowi może być bardzo przyjemne!

Co warto zabrać ze sobą na wyjazd?

Praca w Niemczech w charakterze opiekunki osób starszych będzie dla Ciebie zdecydowanie przyjemniejsza, jeśli bliżej zapoznasz się z kulturą tego kraju. Przed wyjazdem sprawdź podstawowe informacje o miejscowości, do której się wybierasz i poćwicz kilka podstawowych zwrotów grzecznościowych.

Choć na miejscu możesz sobie wszystko kupić, to jednak warto mieć ze sobą rzeczy, dzięki którym dobrze poradzisz sobie w każdej sytuacji. Aby ułatwić Ci to zadanie, sporządziliśmy listę najpotrzebniejszych przedmiotów.

Słownik języka niemieckiego

Nawet jeśli bardzo dobrze znasz język niemiecki i masz stały dostęp do internetu, to i tak zabierz ze sobą mały słownik języka niemieckiego. Dlaczego? Taka pomoc może Ci się bardzo przydać, gdy będziesz rozmawiać z podopiecznym lub jego rodziną. Na co dzień zapewne nie masz wielu okazji do komunikowania się w języku niemieckim. Słownik to nieocenione wsparcie, gdy nagle zabranie Ci słówek lub będziesz musiała coś na szybko sprawdzić. Dlatego warto mieć go zawsze pod ręką.

Organizer

Już pierwszego dnia pracy opiekunka musi przyswoić sobie bardzo dużo nowych informacji. Jeśli nie chcesz o niczym zapomnieć, kup organizer lub notes, w którym wszystko wygodnie zapiszesz. Doskonałym wyborem będzie model z planem dnia i kalendarzem. W ten sposób zyskasz pewność, że nic Ci nie umknie.

Dokumenty

Zabranie ze sobą dokumentu tożsamości to absolutna podstawa. Na niektórych wyjazdach może Ci się przydać również prawo jazdy oraz Unijny Certyfikat Covid (UCC), czyli zaświadczenie o odbytych szczepieniach na Covid-19. Ten dokument ułatwia podróżowanie i jest też bardzo ważny dla rodzin seniorów. Jeśli Twój podopieczny jest bardzo schorowany, Covid-19 może być dla niego śmiertelnym zagrożeniem. Przed przyjęciem oferty pracy koniecznie upewnij się, czy takie zaświadczenie będzie wymagane.

Kolejnym ważnym dokumentem jest karta eKUZ, która uprawnia do korzystania z ubezpieczenia zdrowotnego za granicą i umowa zawarta z Professional Care 24. Dodatkowo to ważne, aby mieć przy sobie dane kontaktowe do pracodawcy i listę numerów alarmowych, które obowiązują na terenie Niemiec.

Pamiętaj! Przechowuj dokumenty w bezpiecznym miejscu i uważaj, żeby ich nie zgubić. Wiele opiekunek na wszelki wypadek sporządza papierowe lub cyfrowe kopie, lub korzysta z autoryzowanych aplikacji, takich jak mObywatel.

Tablet lub laptop

Większość niemieckich rodzin zapewnia opiekunkom dostęp do telewizora. Jednak zwykle odbiera on tylko niemieckie stacje telewizyjne. Jeśli w wolnej chwili lubisz oglądać filmy, grać w gry lub słuchać muzyki, weź ze sobą tablet lub laptop. To urządzenie może Ci też posłużyć do prowadzenia rozmów wideo z bliskimi. Niemieckie rodziny czasem udostępniają opiekunkom internet. Warto dopytać o to przed wyjazdem, aby w razie potrzeby wykupić sobie osobny pakiet na czas pobytu w Niemczech.

Ulubione kosmetyki

Ten podpunkt może wydawać się oczywisty, mimo to warto wziąć go sobie do serca. Jeśli masz wrażliwą skórę i źle reagujesz na zmianę kosmetyków, zapakuj do torby swoje ulubione produkty. Na wyjeździe przyda Ci się sprawdzony krem, żel pod prysznic, szampon, ulubiona pasta do zębów, kosmetyki do makijażu i środki higieny osobistej. Te wszystkie rzeczy możesz też kupić na miejscu, jeśli nie masz specjalnych preferencji, co do marki lub składu kosmetyków. W innym wypadku koniecznie weź je ze sobą.

Leki, które regularnie zażywasz

Pobyt w Niemczech zwykle trwa ok. 2-6 miesięcy. W tym okresie będziesz potrzebować leków, które bierzesz na co dzień. Pamiętaj, że lekarz prowadzący może wypisać Ci receptę na zapas. Wystarczy, że powiesz mu, dlaczego jej potrzebujesz, a nie powinien robić Ci problemów.

Wygodna odzież i obuwie

Praca opiekunki w Niemczech może wymagać dobrej sprawności fizycznej. Podopieczny często potrzebuje pomocy podczas mycia, jedzenia, wstawania z łóżka lub spacerów. Dlatego na wyjazd warto zabrać ze sobą wygodną odzież i obuwie sportowe adekwatne do pory roku. Ubranie nie powinno krępować Twoich ruchów. 

Przy osobach leżących odzież może szybko się zabrudzić, szczególnie jeśli będziesz karmić podopiecznego lub pomagać mu w dbaniu o higienę osobistą. W takim wypadku warto mieć ze sobą fartuszek, który ochroni Twoje ubranie przed plamami. Natomiast długie włosy najlepiej spiąć gumką, aby nie przeszkadzały Ci podczas wykonywania codziennych obowiązków.

Zdjęcia bliskich

Choć obecnie większość zdjęć znajduje się w telefonie, to jednak warto mieć na wyjeździe fotografie rodzinne oprawione w ramkę. Zdjęcia możesz postawić na szafce przy swoim łóżku. Ten drobny akcent sprawi, że będziesz się lepiej czuć w nowym miejscu i łatwiej poradzisz sobie z rozłąką.

Książki

W trakcie pobytu będziesz miała czas tylko dla siebie. Jest to moment, w którym możesz wypocząć, zwiedzić okolicę lub poczytać ciekawe książki. Zamiast książek możesz też zabrać ze sobą czytnik e-booków. Jest to dobry sposób na umilenie sobie pobytu i odpoczynek od codziennych obowiązków.

Na zdjęciu: Każda opiekunka ma prawo do czasu wolnego i odrobiny relaksu!

Akcesoria do ćwiczeń

Jeśli na co dzień jesteś osobą aktywną, nie musisz rezygnować z ćwiczeń w trakcie pobytu za granicą. Wystarczy, że spakujesz podstawowe akcesoria takie jak niewielkie hantle, gumę do ćwiczeń lub kije do nordic walking. Dzięki ćwiczeniom zachowasz dobrą formę, co pomoże Ci w opiece nad seniorem. Jeśli stan zdrowia podopiecznego na to pozwala, możesz ćwiczyć razem z nim. W efekcie szybko nawiążecie ze sobą wyjątkową więź.

Pieniądze

Na wyjazd warto zabrać ze sobą odrobinę gotówki i kartę, którą będziesz mogła bezpiecznie płacić za granicą. Pieniądze mogą Ci się też przydać w trakcie podróży.

Jak przygotować się do spotkania z rodziną i podopiecznym?

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i może rzutować na dalszą współpracę. Zanim spotkasz się z rodziną i podopiecznym, zastanów się, jakie informacje chcesz o sobie przekazać. 

Dobrym pomysłem będzie przygotowanie krótkiej notatki na swój temat w języku niemieckim. Najważniejsze zdania możesz zapisać na kartce i zabrać ze sobą. Jak przywitać się z seniorem i jego rodziną? 

Na Twojej “ściądze” powinny znaleźć się następujące informacje:

  • imię i nazwisko,
  • miejsce pochodzenia,
  • kilka słów o Tobie i Twojej rodzinie,
  • informacja na temat Twojego doświadczenia zawodowego,
  • podstawowe zwroty grzecznościowe.

Pamiętaj, że ta sytuacja może być stresująca nie tylko dla Ciebie. Senior również będzie odczuwał niepokój związany ze zmianą opiekuna. Miej na uwadze, że dla osoby starszej jesteś kimś obcym, dlatego to normalne, że na początku może być wobec Ciebie nieufna. Ważnym elementem tej pracy jest zbudowanie pozytywnej relacji z podopiecznym. W tym celu musisz wykazać się cierpliwością, empatią, a niekiedy również kreatywnością.

Opiekunka przedstawia się rodzinie seniora

Na zdjęciu: Zrób dobre pierwsze wrażenie!

Porozmawiaj ze swoją poprzedniczką

Osoby starsze potrzebują nieustannej opieki przez całą dobę. Dlatego, gdy Ty przyjeżdżasz do rodziny, Twoja poprzedniczka będzie wracać do domu na zasłużony odpoczynek. Jeśli się z nią spotkasz, wykorzystaj tę okazję, aby wypytać ją o stan psychiczny i fizyczny podopiecznego. Twoja poprzedniczka może też udzielić Ci wielu cennych wskazówek, dzięki którym lepiej wykonasz swoją pracę i szybciej zaprzyjaźnisz się z seniorem.

Zadbaj o pozytywne nastawienie 

Pozytywne nastawienie jest bardzo ważne! Jeśli po raz pierwszy jedziesz do pracy w opiece, pamiętaj, że chodzi nie tylko o pieniądze. Jeśli chcesz zostać opiekunem seniora, będziesz robić coś pożytecznego. 

Twoim zadaniem jest nieść pomoc drugiemu człowiekowi. Takie spojrzenie na sprawę pomoże Ci pokonać wyzwania związane z pobytem w nowym miejscu. Jakie cechy powinna przejawiać każda dobra opiekunka? Są to przede wszystkim:

  • uczciwość,
  • empatia,
  • wyrozumiałość,
  • cierpliwość,
  • poczucie humoru,
  • odporność na stres.

Naucz się wyznaczać granice

W pracy opiekunki osób starszych nie mniej ważna jest umiejętność wyznaczania granic. Osoby starsze bardzo potrzebują kontaktu z drugim człowiekiem, jednak nie oznacza to, że masz zrezygnować z odpoczynku i czasu dla siebie. Dlatego już od pierwszego dnia warto ustalić plan dnia i ściśle się go trzymać

Podopieczni cierpiący na demencję mogą czasem zachowywać się agresywnie. W takim wypadku musisz od razu reagować, aby zapobiec eskalacji konfliktu. W trudnych sytuacjach możesz liczyć na pomoc rodziny i wsparcie niemieckojęzycznego koordynatora.

Zaplanuj swój pierwszy wyjazd do pracy w opiece z nami

Praca w charakterze opiekunki osób starszych w Niemczech to możliwość zdobycia nowych umiejętności, rozwoju osobistego i niepowtarzalna szansa na zwiedzenie różnych części Niemiec. Jeśli chcesz skorzystać z najlepszej oferty na rynku i podjąć pracę w opiece, która jest legalna i dobrze płatna, czekamy na Ciebie w Professional Care 24!

PRACA OPIEKA NIEMCY

tel. 534 934 134

APLIKUJ TERAZ

Przed zaznaczeniem jakiejkolwiek zgody zapoznaj z informacjami podanymi tutaj - pokaż tekst pouczenia.

Wyrażam zgodę̨ na przetwarzanie przez spółki Professional Care 24 sp. z o.o. sp.k., Professional Care 24 sp. z o.o., Professional Care sp. z o.o., Professional Home Care 24 sp. z o.o. moich danych osobowych podanych przeze mnie do celów przyszłych rekrutacji prowadzonych przez wymienione spółki przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu oraz danych podanych w przesłanej wiadomości przez Współadministratorów Danych Osobowych: Professional Care 24 w celach przysłania informacji o charakterze marketingowym, pochodzących od Współadministratorów Danych Osobowych, zgodnie z ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204) przez kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), sms, telefonu (to znaczy przez wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących). ...rozwiń

Pozostałe dane niezbędne do stworzenia profilu kandydata pobierzemy podczas rozmowy telefonicznej

* pola wymagane
Nie znasz języka a masz
doświadczenie?
zobacz kursy języka niemieckiego
Znasz język Niemiecki a nie masz
doświadczenia?
zobacz kursy dla opiekunek

INFORMACJA DOTYCZĄCA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH

PODSTAWA PRAWNA: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: „RODO”).


ZWROTY, KTÓRE SĄ DLA CIEBIE WAŻNE:

  • Współadministratorzy – zwani w dalszej części informacji Professional Care 24, czyli spółki wchodzące w skład grupy podmiotów zajmujących się rekrutacją i zatrudnianiem zleceniobiorców i pozyskiwaniem Klientów i Podopiecznych wspólnie ustalające cele i sposoby przetwarzania danych osobowych tj.
    1. Professional Care sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000618403, NIP 956-231-75-34, REGON 364458381,
    2. Professional Care sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000520777, NIP 956-230-81-04, REGON 341610929,
    3. Professional Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000625361, NIP 956-231-78-82, REGON 364431608,
    4. Professional Home Care 24 sp. z o.o. siedzibą w Toruniu (kod 87-100) ul. Graniczna 9/1B, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Torunia Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000735063, NIP 956-233-60-23, REGON 380432512.
  • Klient – osoba fizyczna, która zgłasza się w celu wyszukania dla Podopiecznego podmiotu świadczącego usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym;
  • Podopieczny – osoba fizyczna wymagająca wsparcia i pomocy w codziennym funkcjonowaniu na rzecz, której są lub miałyby być świadczone usługi opieki i pomocy w gospodarstwie domowym.
  • Kontrahent – podmiot, z którym Spółka lub Współadministratorzy zawarli odrębne umowy i z którym współpracują w celu realizacji kontraktów z Klientami lub Podopiecznymi lub na rzecz którego świadczą usługi.

WSPÓŁADMINISTRATORZY I DANE KONTAKTOWE:

Twoimi danymi osobowymi administrują ww. współadministratorzy którzy prowadzą działalność zmierzającą do pozyskania współpracowników, tworzenia baz kandydatów, pozyskiwania klientów, strona: www.professionalcare24.pl. Możesz skontaktować się z nami pisząc na adresy siedziby Współadministratorów, przez podaną stronę internetową, a także poprzez kontakt z inspektorem danych osobowych. Możesz skontaktować́ się̨ z inspektorem Współadministratorów ds. ochrony danych osobowych pisząc na adres pocztowy: ul. Graniczna 9/1B, 87-100 Toruń lub adres elektroniczny: rodo@professionalcare24.pl. Możesz też skorzystać́ z numeru telefonu: 56 471 41 04


PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I CELE PRZETWARZANIA:

Obecnie w naszej bazie posiadasz status KANDYDATA, któremu możemy zaoferować współpracę (ofertę pracy) polegającą na świadczeniu usług opieki domowej oraz pomocy w gospodarstwie domowym oraz świadczenia usług marketingowo rekrutacyjnych (infomacyjno-rekrutacyjnych).


Twoje dane osobowe w czasie posiadania przez Ciebie statusu kandydata przetwarzamy na podstawie Twojej zgody, której udzieliłeś nam dobrowolnie. Mogłeś wyrazić zgodę na przetwarzanie danych w celach przyszłych rekrutacji lub w celach marketingowych. Pamiętaj, że masz prawo do ich wycofania w każdym momencie. Aby wycofać zgodę możesz skontaktować się z nami na adresy podane powyżej (można tego dokonać zarówno w formie pisemnej, jak i za pośrednictwem poczty elektronicznej). Byłoby ułatwieniem dla nas gdybyś w tytule e-maila napisał „WYCOFANIE ZGODY” choć nie jest to obowiązkowe. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność́ z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.


Prosimy abyś w informacji o wycofaniu zgody wskazał, czy cofasz wszystkie zgody czy tylko niektóre z nich. Jeżeli nie podasz nam tej informacji, a nie uda nam się z Tobą skontaktować przyjmiemy, że cofasz wszystkie udzielone zgody.


Jeżeli wyraziłeś zgodę na kontakt w celach marketingowych przetwarzamy tylko i wyłącznie dane umożliwiające nam kontakt z Tobą (imię, nazwisko, telefon, e-mail).


Jeżeli natomiast wyraziłeś zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach przyszłych rekrutacji na Twoim koncie kandydata przetwarzamy dane osobowe, które są nam niezbędne, aby zaproponować Tobie współpracę, a także w zakresie usług opieki i pomocy w gospodarstwie domowym wybrać osobę, na rzecz której mógłbyś/abyś świadczyć usługi opieki (Podopiecznego). Są to następujące dane osobowe:


  • dotyczące Twojego imienia, nazwiska, miejscu zamieszkania, numeru telefonu, poczty elektronicznej – dane te wykorzystywane są do kontaktu z Tobą i przedkładania Tobie ofert świadczenia usług dla nas;
  • obywatelstwo – informacja ta pozwala nam określić, czy mamy dodatkowe obowiązki prawne związane z Twoim zatrudnieniem oraz czy możemy legalnie oddelegować Ciebie do świadczenia usług za granicą;
  • data urodzenia, waga, wzrost – informacje te pozwalają nam zaproponować Tobie ofertę świadczenia usług u Podopiecznego z zachowaniem bezpieczeństwa zarówno Twojego, jak i osoby Podopiecznej (proponując ofertę objęcia opieki nad Podopiecznym dopasowujemy Podopiecznego pod kątem Twoich możliwości dlatego, że usługi opieki mogą wiązać się z wysiłkiem fizycznym);
  • informacja o tym, czy jesteś osobą palącą czy niepalącą – jest to dla nas istotna informacja z uwagi na fakt, że w okresach wykonywania usług w Niemczech będziesz zamieszkiwać z Podopiecznym. Z jednej strony pozwala nam ona zapewnić Tobie optymalne warunki przebywania w miejscu świadczenia usług, a z drugiej nie narazić na jakiekolwiek szkody Podopiecznego.
  • doświadczenie zawodowe, preferencje do świadczenia usług, wykształcenie, posiadanie prawa jazdy, opis Twojej osoby – są to szeroko rozumiane informacje o Twoim doświadczeniu które pozwalają nam dopasować odpowiedniego Podopiecznego do Twoich umiejętności i preferencji oraz dotychczasowego doświadczenia.


Bez względu na uzyskaną zgodę Twoje dane osobowe możemy przetwarzać:

  • w celu wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa np. obowiązków statystycznych lub sprawozdawczych, kontroli uprawnionych urzędów [art 6 ust. 1 lit. c) RODO]
  • gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora np. w celu dochodzenia roszczeń [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO].

KOMU MOŻEMY POWIERZYĆ TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą na zasadzie powierzenia przekazywane innym podmiotom, w szczególności Kontrahentom, Klientom i Podopiecznym np. w celu realizacji znalezienia Podopiecznego. W przypadku takiego powierzenia dane przekazywane są na podstawie odrębnej umowy o powierzenie danych osobowych zawartej pomiędzy Współadministratorami, a Kontrahentem, Klientem lub Podopiecznym. Jednocześnie informujemy, że treść tych danych zostanie zminimalizowana, a w przypadkach, gdy jest możliwe zanonimizowana (nie przekazujemy Podopiecznemu np. informacji o Twojej wadze czy Twoim wzroście pozostawiając je wyłącznie na potrzeby dopasowania miejsca świadczenia usług do Twoich możliwości tak aby spełnić prany wymóg zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków świadczenia usług). Na zasadzie powierzenia danych osobowych Twoje dane osobowe mogą być również przekazywane podmiotom powiązanym ze Spółką kapitałowo lub osobowo o ile istnieje do tego podstawa prawna.


Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej bez odrębnej zgody.


JAKIE MASZ PRAWA?

Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania tych danych jest zgoda również prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W każdym przypadku zarówno, jeżeli chodzi o dane przetwarzane na mocy RODO, jak i Twojej zgody masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uznasz, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO. Zachęcamy jednak do uprzedniego skontaktowania się ze Współadministratorami celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.


JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE?

Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia działalności przez Współadministratorów a w przypadku wycofania zgody do momentu złożenia oświadczenia w tym przedmiocie, z zastrzeżeniem, że zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi wyłącznie w zakresie, w jakim nastąpiło wycofanie zgody (tj. w zakresie poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych – (rekrutacja lub marketing usług) i że nie istnieje inna podstawa do przetwarzania Twoich danych osobowych.


Jeżeli dane osobowe będziemy przetwarzać w celach wykonania obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub gdy przemawia za tym prawnie uzasadniony interes Administratora dane osobowe przetwarzamy odpowiednio do momentu ustania tych obowiązków lub wygaśnięcia roszczeń.


WSPÓŁADMINISTRATORZY PROFESSIONAL CARE 24


UWAGA: Jeżeli jakiekolwiek informacje zawarte w niniejszym dokumencie

są dla Ciebie niejasne pozostajemy do Twojej dyspozycji

pod numerem telefonu: 56 471 41 04 e-mail: rodo@professionalcare24.pl