AutoComplete

Dlaczego należy w miarę możliwości dostosować się do wymagań klienta?

20.11.2024

Opieka nad osobami starszymi wymaga dużej dozy empatii i otwartości na potrzeby drugiego człowieka. Dlaczego warto być elastycznym?

Dopasowanie się do potrzeb klienta – czemu jest tak ważne?

Obowiązki opiekuna osoby starszej zależą przede wszystkim od stanu zdrowia podopiecznego, dlatego w każdym zleceniu mogą być nieco inne. Zadania są szczegółowo opisane w umowie lub opisie zlecenia. Nie oznacza to jednak, że obowiązki opiekunki nie mogą ulec zmianie w trakcie trwania kontraktu. Wykonując ten zawód, trzeba mieć świadomość, że stan zdrowia podopiecznego może w każdej chwili się pogorszyć.

Osoby starsze mogą z dnia na dzień wymagać większej pomocy, zarówno fizycznej, jak i emocjonalnej.

  • Przykład. Senior, który dotychczas przesypiał całe noce, może nagle zacząć budzić się w środku nocy i wówczas będzie potrzebował pomocy w korzystaniu z toalety.

Pogorszeniu ulegają również funkcje poznawcze i motoryczne. W takiej sytuacji naturalne jest, że zakres obowiązków opiekunki automatycznie się zmienia.

Szybkie dostosowanie się do nowych okoliczności jest niezbędne, aby zapewnić seniorowi odpowiedni komfort i bezpieczeństwo. Opiekunka musi być gotowa do wprowadzenia zmian w rutynie dnia, takich jak częstsze wizyty u lekarza, wsparcie w codziennych czynnościach czy nawet opieka nocna.

Elastyczność i umiejętność reagowania na pogarszający się stan zdrowia podopiecznego to cechy, które są niezbędne, aby zapewnić odpowiednią opiekę i wsparcie.

Elastyczność w granicach umowy – wyzwania, ale też korzyści

W Professional Care 24 wyjątkowo dbamy o to, aby wszystkie zlecenia zostały dokładnie opisane. Nasi specjaliści weryfikują informacje podawane przez rodziny podopiecznych. Dodatkowo informacje te są na bieżąco aktualizowane przez opiekunki, które regularnie raportują o zmianach w stanie zdrowia oraz nowych potrzebach seniorów, którymi się zajmują.

W pracy opiekunki osób starszych elastyczność w granicach umowy stanowi klucz do sukcesu. Umowa określa ogólny zakres obowiązków, który obejmuje również gotowość do niesienia pomocy przez 24 godziny na dobę. Pomoc może przybierać różną formę w zależności od okoliczności.

Większy komfort dla podopiecznego

Bycie elastycznym niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na lepsze dostosowanie się do zmieniających się potrzeb seniora, co zwiększa jego komfort i poczucie bezpieczeństwa. Elastyczność umożliwia także szybsze reagowanie na nagłe zmiany w stanie zdrowia i zapewnienie profesjonalnej opieki.

Budowanie pozytywnych relacji z seniorem i jego rodziną

Elastyczne podejście buduje zaufanie i pozytywne relacje z podopiecznym i jego rodziną. Bliscy seniora na pewno docenią Twoją umiejętność dostosowania się do nowych okoliczności. Takie podejście pokazuje, że naprawdę zależy Ci na dobru seniora i jesteś gotowa do wprowadzenia niezbędnych zmian, aby poprawić jego komfort i jakość życia. To również wzmacnia poczucie bezpieczeństwa rodziny, która może mieć pewność, że ich bliski jest w dobrych rękach, a jego potrzeby są regularnie monitorowane i zaspokajane.

Większa satysfakcja z pracy opiekunki

Elastyczność w granicach umowy pozwala również czerpać większą satysfakcję z pracy. Ta cecha powoduje, że opiekunka może lepiej realizować swoje zadania i wpływać na jakość życia swoich podopiecznych.

Na jakie wyzwania trzeba się przygotować?

Warto pamiętać, że elastyczność w granicach umowy nie oznacza, że opiekunka musi wykonywać wszystkie polecenia klienta i nie może zgłosić żadnych zastrzeżeń, gdy powierzone zadania nie są zgodne z jej kwalifikacjami.

Jeśli uważasz, że zlecone czynności wykraczają poza zakres Twoich obowiązków, skontaktuj się z koordynatorem.

Pracownik agencji przeanalizuje Twoją sytuację, postara się rozwiać wszelkie wątpliwości i zaproponuje rozwiązanie, które będzie zgodne z umową oraz Twoimi umiejętnościami.

Jak radzić sobie z oczekiwaniami, które mogą być trudne do spełnienia?

Praca w opiece jest bardzo wymagająca. Dla wielu opiekunek największe wyzwanie stanowi nawiązanie relacji z seniorem, który może być początkowo nieufny lub oporny na zmiany. Budowanie zaufania i więzi z podopiecznym wymaga cierpliwości, empatii, delikatności i dużej dozy optymizmu. W pierwszych dniach pracy warto poświęcić czas na poznanie potrzeb i preferencji seniora.

Regularne rozmowy, wspólne spędzanie czasu oraz okazywanie zrozumienia mogą znacząco ułatwić nawiązywanie i utrzymywanie tej ważnej więzi. Oczekiwania rodziny mogą na początku wydawać się trudne do spełnienia. Szczególnie jeśli jest to Twój pierwszy wyjazd do Niemiec w charakterze opiekunki.

W takim wypadku nie zniechęcaj się od razu, tylko podejmij następujące działania:

  • zadawaj pytania, aby wyjaśnić niejasności i lepiej zrozumieć oczekiwania rodziny,
  • otwarcie komunikuj swoje obawy, możliwości i ograniczenia,
  • ustal priorytety i skup się na ich realizacji w pierwszej kolejności,
  • korzystaj ze wsparcia specjalistów z Professional Care 24.

Pamiętaj, że w każdej sytuacji możesz liczyć na naszą pomoc. Jeśli nie wiesz, jak wykonać dane zadanie lub napotykasz trudności, nie wahaj się skontaktować ze swoim koordynatorem.

Chcesz znaleźć dobrze płatną ofertę pracy i cieszyć się stabilnym, legalnym zatrudnieniem? Wyjedź do Niemiec z nami!

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z plików cookie

Korzystamy z danych lub plików cookies w Twojej przeglądarce, w celu personalizacji i poprawy wygody korzystania z naszej strony, analizy aktywności na stronie co pomaga wspierać nasze działania marketingowe i sprzedażowe, wyświetlania spersonalizowanych reklam w oparciu o informacje na temat Twoich zainteresowań (obejmujące Twoją aktywność na naszej stronie lub w innych witrynach) oraz Twojej lokalizacji. Poniżej możesz zmienić ustawienia przeglądarki, by blokować niektóre lub wszystkie pliki cookie.

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu TZMO SA z siedzibą pod adresem ul. Żółkiewskiego 20/16 87-100 Toruń

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

 

5.    W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) Google Analytics _utma, _utmb, _utmc, _utmz -  strona {{ app.request.getSchemeAndHttpHost() }} zezwala serwisowi Google Analitycs pobierać pliki cookie podczas odwiedzin na stronie. Pliki te pozwalają śledzić:
- pierwszą i ostatnią stronę odwiedzaną przez Użytkownika i łączną ilość Jego odwiedzin na stronie,
- ile czasu Użytkownik spędza na każdej z podstron naszej strony,
- w jaki sposób Użytkownik odwiedza stronę, np. przez jakie urządzenie, jaką wyszukiwarkę, system operacyjny, rozdzielczość ekranu,
- jak użytkownik trafił na stronę, włącznie z informacją o słowie kluczowym wpisanym do wyszukiwarki, wyszukiwarce lub informacją o stronie, na której użytkownik znalazł odnośnik do {{ app.request.getSchemeAndHttpHost() }}

b) identyfikacja sesji użytkownika - session - Plik cookie wykorzystywany do identyfikacji sesji użytkownika, wygasa wraz z opuszczeniem przez użytkownika strony. Wykorzystywany jest do przechowywania informacji o:

- aktualnie wykorzystywanym języku strony
- dacie i godzinie odwiedzin.

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

źródła informacji: https://wszystkoociasteczkach.pl/

Zapisz wybór Zatwierdź wszystko