AutoComplete

Rozmowa z koordynatorem

12.03.2024

Oto kilka praktycznych porad, dzięki którym rozmowa z koordynatorem nie będzie dla Ciebie stresująca i ułatwi Ci zdobycie pracy.

Rozmowa z koordynatorem - jak się do niej przygotować?

Nasi koordynatorzy na terenie Niemiec przed przedstawieniem profilu opiekunki klientowi z chęcią dzwonią do kandydatek, aby krótko porozmawiać z nimi w języku niemieckimi.

Celem rozmowy jest sprawdzenie podanej przez opiekunkę znajomości języka oraz posiadanych umiejętności i doświadczenia niezbędnego w danym miejscu pracy. Jest to więc w pewnym sensie kolejny etap rekrutacji.

Oto kilka praktycznych porad, dzięki którym rozmowa z koordynatorem nie będzie dla Ciebie stresująca i ułatwi Ci zdobycie pracy.

W skrócie

  • Rozmowa ma być swobodna.
  • Szczerze odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora.
  • Jeśli czegoś nie zrozumiesz, nie wstydź się poprosić o powtórzenie.
  • Nie twórz na siłę rozbudowanych zdań.
  • Unikaj postawy roszczeniowej.
  • Rozmawiaj z koordynatorem tak, jak z agencją w Polsce.
  • Udowodnij, że jesteś w stanie wywiązać się z obowiązków.
  • Opowiedz, czym się zajmowałaś/eś lub z jakimi chorobami miałaś/eś do czynienia.
  • Powiedz coś o sobie.

Wykaż się chęcią do pracy, zaangażowaniem i odpowiednią motywacją

Przede wszystkim rozmowa z koordynatorem ma być swobodna. W jej trakcie zwróć uwagę na swoją postawę. Nawet jeśli bardzo się stresujesz, warto zachować pozytywne nastawienie. Rozmowa powinna być też merytoryczna. Kandydat lub kandydatka muszą wykazać się chęcią do pracy, zaangażowaniem i optymizmem. W tym celu warto być miłym i uprzejmym. Unikaj zdawkowych odpowiedzi, stosuj zwroty grzecznościowe i pokaż swojemu rozmówcy, że ta rozmowa jest dla Ciebie naprawdę ważna.

W trakcie rozmowy trzeba się też wykazać odpowiednią motywacją. Jest to szczególnie ważne, gdy pojawiają się problemy techniczne lub słabo słyszysz swojego rozmówcę. Wówczas zachowaj spokój i nie rezygnuj z rozmowy z powodu przejściowych kłopotów. Twoja cierpliwość i determinacja na pewno zostaną docenione przez koordynatora i korzystnie wpłyną na ostateczną ocenę.

Odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora

Rozmowa z koordynatorem może być dla Ciebie stresująca. Mimo to postaraj się zachować spokój i pełne skupienie. Podczas rozmowy odpowiadaj na pytania zadawane przez koordynatora i nie zmieniaj tematu. Jeśli masz dodatkowe pytania, zadaj je pod koniec rozmowy. Pamiętaj też, aby nie przerywać koordynatorowi w połowie zdania i zadbaj o to, aby w trakcie rozmowy nic Cię nie rozpraszało.

Jeśli czegoś nie zrozumiesz, nie wstydź się poprosić o powtórzenie

Ta zasada jest dosyć oczywista, jednak w stresie łatwo o niej zapomnieć. Jeśli nie rozumiesz jednego słowa lub całej konstrukcji zdania, poproś koordynatora o powtórzenie pytania. Taka prośba nie jest odbierana jako coś złego. Wręcz przeciwnie, pokazuje Twoje zaangażowanie w rozmowę i świadczy o wysokim poziomie motywacji.

Rozmawiaj tak, jak potrafisz i używaj zwrotów, które znasz

Koordynator będzie chciał sprawdzić, jaki jest Twój poziom znajomości języka niemieckiego. Nie oznacza to jednak, że nie możesz używać prostych komunikatów i sformułowań. W trakcie rozmowy najważniejsze jest zwięzłe i poprawne odpowiadanie na pytania. Nie musisz konstruować bardzo skomplikowanych zdań i stosować wyszukanych epitetów. Zamiast tego używaj zwrotów, które znasz i wiesz, że dobrze je wymawiasz. Komunikatywność jest bardzo ważna w pracy opiekuna osoby starszej. Dlatego postaraj się formułować swoje myśli w sposób jasny i zrozumiały dla koordynatora.

Unikaj postawy roszczeniowej, szczególnie na początku rozmowy

Nie ma nic złego w posiadaniu jasno sprecyzowanych oczekiwań w stosunku do warunków pracy. Jednak pamiętaj, że postawa roszczeniowa nie jest mile widziana. Dlatego najlepiej będzie, jeśli wspomnisz o swoich oczekiwaniach pod koniec rozmowy w sposób subtelny i nienachalny. 

Rozmawiaj z koordynatorami tak jak z agencją w Polsce

Praca z osobami starszymi to duża odpowiedzialność. Opiekunka powinna być osobą, na której można polegać. Dlatego podczas rozmowy z koordynatorem zadbaj o spójność informacji. Częste zmienianie zdania lub podawanie informacji, które się wzajemnie wykluczają, może zadziałać na Twoją niekorzyść.

Udowodnij, że masz kwalifikacje i doświadczenie

Koordynator będzie chciał sprawdzić, czy będziesz w stanie dobrze zająć się podopiecznym. W trakcie rozmowy może zadawać Ci wiele pytanie o Twoje doświadczenie w opiece i dotychczas pełnione obowiązki. Jest to niepowtarzalna szansa, aby opowiedzieć o swoim doświadczeniu i przekonać koordynatora, że świetnie nadajesz się do pełnienia tej funkcji.

Koordynator może Cię też zapytać o to, jak zachowasz się w określonej sytuacji. Jeśli chcesz zrobić dobre wrażenie, cierpliwie i szczerze odpowiadaj na wszystkie pytania. W trakcie rozmowy nie staraj się za bardzo wybielać, ale też unikaj przedstawiania siebie w złym świetle.

Opowiedz o swoich poprzednich miejscach pracy

Dla wielu rodzin bardzo ważne jest, aby opiekun miał doświadczenie w zajmowaniu się osobą chorującą na konkretne schorzenia. Podczas rozmowy z koordynatorem opowiedz o wszystkich przypadkach, z jakimi miałaś/miałeś do czynienia w swojej pracy zawodowej lub w życiu prywatnym. Koordynator może też chcieć wiedzieć, jak kandydat na opiekuna poradził sobie w różnych trudnych sytuacjach.

Nie bój się opowiadać o swoich doświadczeniach. Przedstaw siebie jako osobę profesjonalną, zaradną i godną zaufania, która w razie potrzeby, wie, do kogo zgłosić się po pomoc.

Przedstaw swoje cechy charakteru i powiedz, jak one pomagają Ci w pracy

Opiekun osoby starszej powinien mieć predyspozycje psychiczne do wykonywania tego zawodu. Dlatego koordynator na pewno zapyta o Twoje cechy charakteru, które mogą być przydatne w pracy. Warto już wcześniej przygotować sobie listę takich cech wraz z krótkim uzasadnieniem. Nie zapomnij też o podaniu konkretnych przykładów, aby pokazać, jak dana cecha pomogła Ci w wywiązaniu się z obowiązków.

Wspomnij, czym się interesujesz i jakie masz pasje

Pytanie o zainteresowania pada niemal na każdej rozmowie rekrutacyjnej. Jest to dobra okazja, aby opowiedzieć więcej o sobie i przedstawić siebie w dobrym świetle. Jeśli masz pasje, które mogą być przydatne w pracy opiekuna, koniecznie o nich wspomnij! W ten sposób zwiększysz swoje szanse na otrzymanie atrakcyjnej propozycji zatrudnienia.

Chcesz pracować w opiece? W takim razie zdobywaj wiedzę!

  • Seria artykułów PRZED WYJAZDEM pomoże Ci, jeśli jesteś nowicjuszem w tej branży.
  • Część PRACA OPIEKUNKI to zbiór praktycznych porad, które naprawdę się przydają.
  • W części ZDROWIE SENIORA - KOMPENDIUM przeczytasz o możliwych chorobach osób starszych oraz radzeniu sobie z ich objawami.
  • Nasi koordynatorzy w części PORADNIK EKSPERTA dzielą się poradami zawodowymi, które pozwolą Ci rozwijać karierę.

Powiązane artykuły

Ta strona korzysta z plików cookie

Korzystamy z danych lub plików cookies w Twojej przeglądarce, w celu personalizacji i poprawy wygody korzystania z naszej strony, analizy aktywności na stronie co pomaga wspierać nasze działania marketingowe i sprzedażowe, wyświetlania spersonalizowanych reklam w oparciu o informacje na temat Twoich zainteresowań (obejmujące Twoją aktywność na naszej stronie lub w innych witrynach) oraz Twojej lokalizacji. Poniżej możesz zmienić ustawienia przeglądarki, by blokować niektóre lub wszystkie pliki cookie.

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.

2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu TZMO SA z siedzibą pod adresem ul. Żółkiewskiego 20/16 87-100 Toruń

4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

a)      dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;

b)      tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

 

5.    W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

a) Google Analytics _utma, _utmb, _utmc, _utmz -  strona {{ app.request.getSchemeAndHttpHost() }} zezwala serwisowi Google Analitycs pobierać pliki cookie podczas odwiedzin na stronie. Pliki te pozwalają śledzić:
- pierwszą i ostatnią stronę odwiedzaną przez Użytkownika i łączną ilość Jego odwiedzin na stronie,
- ile czasu Użytkownik spędza na każdej z podstron naszej strony,
- w jaki sposób Użytkownik odwiedza stronę, np. przez jakie urządzenie, jaką wyszukiwarkę, system operacyjny, rozdzielczość ekranu,
- jak użytkownik trafił na stronę, włącznie z informacją o słowie kluczowym wpisanym do wyszukiwarki, wyszukiwarce lub informacją o stronie, na której użytkownik znalazł odnośnik do {{ app.request.getSchemeAndHttpHost() }}

b) identyfikacja sesji użytkownika - session - Plik cookie wykorzystywany do identyfikacji sesji użytkownika, wygasa wraz z opuszczeniem przez użytkownika strony. Wykorzystywany jest do przechowywania informacji o:

- aktualnie wykorzystywanym języku strony
- dacie i godzinie odwiedzin.

7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.

źródła informacji: https://wszystkoociasteczkach.pl/

Zapisz wybór Zatwierdź wszystko